Szanowni Działkowcy,
W związku z awarią pompy głębinowej zaopatrującej w wodę Ogrody ROD Relax, Meblarz i Nad Cybiną i licznymi pytaniami i wątpliwościami Zarząd ROD Relax pragnie bliżej wyjaśnić powstały problem.
- hydrofornia nie posiada zapasowej pompy, którą można byłoby zamontować w przypadku awarii pompy podstawowej,
- obecna pompa została zakupiona w 2009 roku. W międzyczasie dwukrotnie ulegała awarii, jednak usterki były na tyle niewielkie, że zostały naprawione,
- wstępna analiza przyczyn obecnie trwającej awarii wskazuje na spalenie silnika pompy na wskutek przeciążenia,
- w związku z tym, że pompa jest specjalistycznym sprzętem nie można jej zakupić w MARKECIE. Musi być specjalnie zamówiona aby posiadała takie same lub lepsze parametry od eksploatowanej dotychczas,
- wymiana pompy wymaga sprowadzenia specjalistycznego sprzętu, między innymi dźwigu, którego praca będzie trwała kilka godzin,
- w związku z trwającym okresem urlopowym oraz bardzo dużym obciążeniem firm studniarskich bardzo trudno było wynegocjować możliwie najkrótszy termin naprawy/ wymiany pompy,
- rozmowy z firmą, która podjęła się wymiany pompy trwają od soboty 29 czerwca 2019 r. (dzień wystąpienia awarii) i ustalono, że prawdopodobnie nową pompę uda się dostarczyć i zamontować do dnia 08 lipca 2019 r.
- po wymianie pompy specjaliści określą, czy istnieją możliwości naprawy dotychczas eksploatowanej pompy i czy jest to opłacalne. Jeśli tak będzie pompa zostanie naprawiona aby mogła na przyszłość stanowić rezerwę, zabezpieczenie w razie kolejnych awarii.
Jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację, na wystąpienie której niestety nie mieliśmy wpływu i jednocześnie zapewniamy, że dokładamy wszelkich możliwych starań aby maksymalnie skrócić czas niedostępności wody działkowej.
Zarząd ROD Relax